Dini Soru / Sorular / Haram kazanç

Haram kazanç

Sponsorlu Bağlantılar

Haram kazanç

Soru

Selamün aleyküm hocam. Benim bir sorum olacaktı kafama çok takılıyor. Ben özel güvenlik kartı aldım yalnız kursta derslere girmedim ordaki çalışana sordum girmesek sıkıntı olur mu diye olmaz biz hallederiz arada gelir imza atarsın dedi. Bende girmedim beni orada girdi göstermişler yönetmelik gereği derslerin belli bir kısmına girmek mecburmuş ben evde verilen kitaptan çalıştım sınavı geçtim kartı aldım. Şimdi ben bu kartla bir işe girsem derslere girmediğimden dolayı benim kazancım haram olur mu? Ne yapmam gerekli bana bir yol gösterin hocam.

Cevap

Aleykum selam kardeşim. Bu yaptığın şey doğru değildir. Müslüman dürüst olmalı ve dürüst hareket etmelidir. Yaptığın şey doğru olmamakla birlikte bu işte çalışabilirsin ve kazancın için haramdır denmez.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Dedikodunun günahı nedir başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Abdestte özürlü hükümleri

Sponsorlu Bağlantılar Abdestte özürlü hükümleri Soru Hocam rahatsızlığım nedeniyle gün içinde birçok kez gaz kaçılıyorum …

İmam nikahında boşanma ve tekrar evlenme

Sponsorlu Bağlantılar İmam nikahında boşanma ve tekrar evlenme Soru Merhaba ben(bayan)5 ay önce sözlümden ayrıldım …

4 Yorumlar

  1. Hocam ben okul servisinde çalışıyorum yeni yeni yolları ezberlemeye başladım şoför izne çıktı başka biri geldi yenı şoför de yolları öğrendi ama sabah bi öğrencinin yerini karıştırdık bana sordu bende bu yerde mi diye bende mahcup olmamak için evet dedim ama çocukların yerini karıştırmışım şimdi bu durumda falan fazla mazot yakmış oldu ben haram mı kazanmış oldum maaşımın tamamı haram mı yoksa birazı mı? Ne yapmam lazım parama haram karıştığını nasıl anlarım?

    • Böyle demen yanlıştır ama bu rızkını yada maaşını haram etmez. Belki bir miktar sadaka verebilirsin ve bir daha böyle bir hataya düşmemeye dikkat etmelisin.

  2. Haram parayla alınan dini kitaplar

    Sekamün aleyküm

    Geçmişte hata edilerek haram bir gelirle islami kitaplar alındı. Bu kitapları cami kütüphanesine bırakılabilir mi yoksa imha’mı edilmeli? Kitapların değerini verip helalleştirmek şu an için mümkün değil, bir fakire vermek de opsiyon değil. Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    • Aleykum selam. O haram miktarınca imkan varsa fakirlere para sadaka olarak verilebilir ve kitaplardan isterse istifade eder, isterse de bir yere bağışlayabilir. Bir daha da yapmamak üzere tövbe etmelidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.