Dini Soru / Sorular / Küfre giren ne yapmalı

Küfre giren ne yapmalı

Sponsorlu Bağlantılar

Küfre giren ne yapmalı

Soru

Hocam bir insan küfre girdiyse önce kelime-i şehadet getirip sonra mı tövbe etmeli? yoksa önce tövbe edip sonra mı kelime-i şehadet getirmeli. Teşekkürler.

Cevap

Selamun aleykum kardeşim. Bu sorduğun sorunun cevabı aynıdır değişen birşey yoktur. Hemen bir defada bir anda her ikisini yapar. Kelime-i şehadet getirir ve tövbe eder. Küfrün tövbesi zaten kelime-i şehadet getirilerek yapılır ve pişman olduğunu Allah’a sunar.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Teheccüd namazı nedir nasıl kılınır başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: Küfre girmek nedir nasıl olur

İlgini Çekebilir

Kötü söz söylemek günah mı

Sponsorlu Bağlantılar Kötü söz söylemek günah mı Soru Dinimize göre bir kişinin kötü söz söylemesi …

Teheccüd namazı nedir nasıl kılınır

Sponsorlu Bağlantılar Teheccüd namazı nedir nasıl kılınır Soru Merhaba hocam. Bir gecede birden fazla teheccüd …

6 Yorumlar

  1. Selamünaleyküm hocam benim kafamı karıştıran bir durum var. Şimdi küfür alameti kelimeleri kullanan ailemizden olanlara Ablam, annem, babam, eniştem gibi kelimeler kullanmakta sıkıntı yok. Ama iş yerinde küfür alameti kullanan kişilere abi, bey, iyi günler, hoş geldin, geçmiş olsun, afiyet olsun, günaydın gibi kelimeleri kullanmakta sıkıntı yok. Bazen işte laf arasında yok canım veya işyerinde bizden büyük 60 yaşında olan var mesela amca diyiliyor. Veya oğlum veya kardeşim gibi kelimeler kullanabiliyoruz. Bunlar da küfür olur mu? veya buyrun evet gibi kelimeler bu kişileri itikad olarak beğenmeyip o şekilde sözler kullanmak küfür müdür. Çoğu mesela açıktan inkar etmiyor çoğu İlmihal ve İslam ahlakı kitabı okumamış. Bilgisizlikten he bunlara kâfir de Diyemiyorum ama sevememde iyi de diyemem. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
    Allahü teala razı olsun. Sağ olun.

  2. Aleykum selam. Küfür o kadar basit bir şekilde itham edilecek bir şey değildir. Bu anlattıklarınla o kişilerin küfre girip girmediğini de bilemeyiz. Sen kesin bir küfür durumu görmedikçe bunlar seni ilgilendirmez.

  3. Annemin bir cok kez kufre girmesine sebeb oldum ve bunu bilerek yaptim hemde defalarca şimdi ona anne kufur un tevbesi şöyle yapılır tevbe et desem ama tek tek yaptıklarımı saymasam yani su yüzden kufre düştüm şöyle oldu demesem onu tevbe ettirmis olur muyum?Benim bu yaptıklarım için tevbe etmem yeterli mi? Anneme tevbe et demesem bile af olur muyum?

  4. Ona bildiklerin yanlşları anlatman ve seninde tövbe etmen inşaallah yeterlidir.

    • 1-Ben sadece tevbe etsem cehennemlik mıyım demek oluyor bu?ona hiçbirşey demesem tevbem kabul olmaz ve boşuna mi yaşarım?

      2-Ona sadece anne kufre su şekilde tevbe ediliyor tevbe desem o etse yada etmese ama benim izlettiğim yada yaptirdigim küfürleri işlemeye devam etse kufur olduğunu bilerek yada bilmeyerek bu durumda bütün kufurlerinden tek tek ben sorumlu mu olurum?

      3-Ona anne su kufur dur bu kufur dur diye tek tek anlatmasam mesela bazı dizilerde kufur oluyor desem ve bütün her seyi anlatmasam bir iki şeyden bahsetsem tevbe et kufre desem diğer işlediği küfürlerden mesuliyetim gitmiyor mu?

      4-Anneme tek tek anne şöyle yaptin yada yaptık bu kufur yada boyle seyler yaptık bunlar kufur oluyor su sebeblerden desem tek tek anlatip gözümün önünde tevbe ettirsem yada tevbe et diyerek yazı yazip (tevbe duasi) versem ancak bu şekilde mi mesuliyetten kurtulurum?

      Bütün bunların yanlış olduğunun ve tevbe etmek gerektiğinin farkındayım bunlar geri dönülemez seyler midir?

      Yani bu yaptıklarım benim kufre tevbe ederek ve bir şehadet getirerek mesuliyetten kurtulamayacağım ve kafir kalacağım seyler midir?

      Ben bi insanın yada bussuru insanın kâfir olarak ölmesine sebeb olmak onlari n ahirette edebi cehenneme gitmelerine sebeb olmak asla istemem bu yanlışlar yapıldıysa bunlar geri dönülmesi tevbe ile olmayan hatalar midir?

  5. Küfür öyle basit bir şey değildir ve kendi kafana göre şu veya bu küfürdür de diyemezsin. Öncelikle sen kendinden sorumlusun. Daha sonra faydası olacağını ümit edersen başkasına da anlatırsın. Tövbe edenin tövbesini Allah kabul eder bu kuranda kesin bir şekilde bildirilmiştir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.